Regulamin
§ 1. Definicje
1. Sklep Internetowy – sklep internetowy prowadzony przez My Bike Shop.
2. Zamawiający – osoba fizyczna lub prawna składająca Zamówienie w Sklepie Internetowym.
3. „Administrator” – My Bike Shop.
4. Sprzedający:
B&M Balowski & Matuszewski s.c.
Wilkowice, ul. Pszenna 34
64-115 Święciechowa
NIP: 697-237-60-78
REGON: 385634048
5. Towar – przedmiot znajdujący się w ofercie Sklepu Internetowego.
6. Zamówienie – zapotrzebowanie zgłoszone przez Zamawiającego na zakup Towaru.
§ 2. Postanowienia ogólne
1. Zawartość Sklepu Internetowego nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 KC.
2. Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do ewentualnych korekt oraz zmian w zakresie asortymentu i cen.
3. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez cały rok, przy czym Zamówienia złożone w soboty, w niedziele lub w święta rozpatrywane będą w pierwszym następującym po nich dniu roboczym.
4. Podstawowym warunkiem przyjęcia do realizacji Zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia na stronie mybikeshop.pl i przesłanie go do Sklepu Internetowego.
5. Złożenie Zamówienia stanowi złożenie przez Zamawiającego oferty zawarcia umowy sprzedaży Towarów.
6. Zamawiający jest zobowiązany do podania prawidłowego numeru telefonu oraz adresu poczty elektronicznej.
7. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia zamówienia przez Zamawiającego.
8. Zamawiający zobowiązany jest do wyboru formy płatności oraz formy dostarczenia Towarów.
9. My Bike Shop zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówień budzących wątpliwości.
10. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że Towar jest dostępny w magazynie lub u dostawców sklepu.
11. W przypadku niedostępności towaru objętego zamówieniem, Zamawiający jest informowany najpóźniej w terminie 3 dni roboczych od dnia potwierdzenia zamówienia o niemożliwości realizacji zamówienia.
12. Ceny towarów znajdujących się w Sklepie Internetowym wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
§ 3. Forma płatności
Zamawiający może on wybrać następująca formę płatności:
a) Szybka płatność internetowa realizowana przez Przelewy24.
b) Przelew Bankowy – realizacja zamówienia nastąpi po wpłynięciu należności na konto My Bike Shop
(nr rachunku 17 2490 0005 0000 4530 5956 6215).
c) Płatność przy odbiorze.
§ 4. Dostawa
1. Czas realizacji Zamówienia wynosi maksymalnie 5 dni roboczych od dnia potwierdzenia Zamówienia.
2. Odbiór przesyłki powinien być potwierdzony pisemnym pokwitowaniem Zamawiającego, po którym na Zamawiającego przechodzi prawo własności Towaru oraz wszelkie ryzyko związane z posiadaniem i użytkowaniem Towaru, w szczególności ryzyko utraty lub uszkodzenia.
3. W przypadku chwilowego braku zamawianych Towarów, My Bike Shop niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Zamawiającego za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonu.
4. Podczas odbierania Towaru należy zwrócił szczególną uwagę na stan przesyłki, jeżeli przesyłka jest uszkodzona, zaleca się, aby jej nie przyjmować bądź sporządzić obligatoryjnie protokół w obecności pracownika firmy spedycyjnej.
§ 5. Dane osobowe
1. Dane osobowe Klientów będących osobami fizycznymi (w tym osobami fizycznymi prowadzącymi jednoosobową działalność gospodarczą) będą przetwarzane przez Administratora jako administratora danych osobowych w celu świadczenia Usługi i obejmuje co najmniej dane konieczne do zawarcia umowy – imię, nazwisko, adres, nr telefonu, adres poczty elektronicznej. A w stosunku do osoby prowadzącej działalność gospodarczą także firma oraz NIP. W przypadku otrzymania wyraźnej zgodny Klienta także w innych celach. Dane osobowe mogą być na podstawie wyrażonej zgody przekazane innym podmiotom w celach tam wskazanych.
2. Przetwarzanie zbieranych danych odbywa się zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
3. Podanie przez Klienta swoich danych osobowych jest dobrowolne. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres, w którym posiadają przydatność do celu, w jakim zostały zebrane, nie krócej jednak niż przez okres przedawnienia wzajemnych roszczeń, okres przez który Administrator zobowiązany jest przetwarzać dane na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w zależności, który z tych okresów będzie trwał najdłużej.
5. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo żądania od Administratora dostępu do danych osobowych jej dotyczących, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub o prawie do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawie do przenoszenia danych. Ponadto osoba ta ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
6. Poufne informacje dotyczące Użytkowników, w tym dane osobowe Użytkowników są chronione przez Administratora przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, a także innymi przypadkami ich ujawnienia albo utraty oraz przed zniszczeniem lub nieuprawnioną modyfikacją wskazanych danych oraz informacji poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych.
§ 6. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy sprzedaży
1. Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni, liczonych od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta.
2. Powyższe uprawnienie może zostać zrealizowane przez Konsumenta poprzez odesłanie towaru z załączonym oświadczeniem o odstąpieniu od Umowy sprzedaży na adres:
B&M Balowski & Matuszewski s.c.
Wilkowice, ul. Pszenna 34
64-115 Święciechowa
3. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Produktów zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co Strony świadczyły ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia.
4. W przypadku odstąpienia towar powinien być zwrócony wraz z kompletnym wyposażeniem i akcesoriami, opakowaniem produktu oraz dokumentami wydanymi przy jego sprzedaży na adres:
B&M Balowski & Matuszewski s.c.
Wilkowice, ul. Pszenna 34
64-115 Święciechowa
5. Koszt opakowania i odesłania Towaru ponosi Klient.
6. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
h) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
i) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
j) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
k) zawartej w drodze aukcji publicznej;
l) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
ł) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym.
§ 7. Niezgodność Towaru z Umową sprzedaży
1. Usługodawca jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 221 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks Cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93), za niezgodność z Umową sprzedaży Towaru zakupionego przez tego Klienta.
2. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Klienta (konsumenta) jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa.
3. Usługodawca nie jest producentem Towarów. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej.
§ 8. Reklamacje
1. Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia niezakłóconego działania Sklepu oraz zobowiązuje się usunąć nieprawidłowości jakie zostały zgłoszone przez Klienta.
2. Usługodawca zobowiązany jest do dostarczenia Klientowi towaru wolnego od wad.
3. Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Usługodawcę o wszelkich nieprawidłowościach, usterkach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego oraz o niewłaściwej jakości Usług Sklepu.
4. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu www.mybikeshop.pl Klient zgłasza pisemnie na adres:
B&M Balowski & Matuszewski s.c.
Wilkowice, ul. Pszenna 34
64-115 Święciechowa
lub mailowo na adres: info @ mybikeshop.pl.
5. Klientowi przysługuje prawo do złożenia pisemnej reklamacji w terminie 30 dni licząc od dnia, w którym doszło do nieprawidłowości w funkcjonowaniu Sklepu www.mybikeshop.pl.
Reklamację złożoną po upływie określonego terminu w zdaniu pierwszym, pozostawia się bez rozpoznania, o czym Usługodawca niezwłocznie powiadamia Klienta.
6. Za datę złożenia reklamacji uznaje się datę wpływu reklamacji do Usługodawcy.
7. Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, dokładny adres nadawcy, jak również uzasadnienie reklamacji.
8. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Usługodawcę w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty złożenia, o czym Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony.